Som aktiv arbetare så var jag på en föreläsning härom veckan där en av designcheferna på L.brador, närmare bestämt lbrador.com pratade lite om deras produkter. Dem har blivit experter på att utmana den traditionella arbetsklädsbranschen genom att hela tiden hitta nya innovationer och lösningar som ska vara smarta och hjälpsamma för din arbetsdag. Man jobbar nära sina kunder för att säkerställa komfort, funktion och kvalitét men också för att det är kunderna i sig som blir det riktiga måttet på hur bra man lyckas med sin verksamhet.
Jag kan prata länge om produkterna, speciellt deras innovationer inom stretch som verkligen blev något positivt i branscher där man jobbar aktivt med kroppen och behöver arbetsbyxor som följer med i detta. Men framförallt vill jag bara lyfta mina tankar kring hur man jobbar som företag mot sina kunder. Idag handlar det om att möta ett behov, och det har det givetvis alltid gjort, men att man som lbrador.com väljer att involvera sina kunder är ett nyare sätt att tänka. Du kan givetvis göra massa undersökningar om vad random människor säger om ditt varumärke men det som faktiskt spelar roll är ju vad den som köper produkterna tycker.
Lbrador.com som innovativt företag
Inte nog med att lösningarna av arbetskläder är innovativa så känns det som att L.brador också har ett innovativt tänk genom hela affärsidén och verksamheten. Man behöver följa kunden, fråga vad den tycker och tänker, för att skapa produkter som är anpassade och matchar kunden. Behov har vi alla men oftast är dem skapade av företagen själva och egentligen blir ju det ganska sjukt. Att iv springer och vill ha och behöver saker för att någon skapat det behovet hos oss. Mina tankar fortsätter men innan jag gör en utläggning så hör jag gärna vad ni säger om detta. Återkommer i ett nytt inlägg med fortsättning!